Polityka prywatności

1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest firma GTC Trade GMBH, Im Technologiepark 1, DE-15236 Frankfurt z siedzibą mieszczącą się w polskim oddziale w Poznaniu przy ul. Głogowskiej 182, będąca operatorem systemu pomocy ITmarket, dostępnego pod adresem internetowym https://pomoc.itmarket.pl, zw. w dalszej części również jako "ITmarket", "Operator", "Administrator", "My", "Wsparcie".

2. Kontakt do Nas w celu uzyskania informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych.

W celu uzyskania odpowiedzi lub większej ilości informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez naszą firmę, napisz do nas na:

  • adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • adres pocztowy: ITmarket.pl, ul. Głogowska 182, 60-126 Poznań.

3. Skąd mamy Twoje dane?

Otrzymaliśmy je od Ciebie podczas zakładania konta lub w procesie tworzenia tzw. szybkiego zgłoszenia w systemie pomocy, ale również później w procesie komunikacji pomiędzy Tobą a nami, związanej z realizacją utworzonego przez Ciebie zgłoszenia, jako niezbędne dane umożliwiające Nam wywiązanie się ze zobowiązań reklamacyjnych, serwisowych itp.

4. Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych przez Pomoc ITmarket?

Przetwarzamy Twoje dane osobowe, ponieważ są one niezbędne do wykonania zobowiązań na podstawie umowy zawartej pomiędzy Tobą a Nami, w tym do:

  • umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną oraz możliwości pełnego korzystania z naszych usług, w tym realizowania zwrotów, reklamacji lub usług serwisowych dot. towarów sprzedawanych w sklepie ITmarket i poza nim,
  • zakładania i zarządzania Twoim kontem (lub kontami), oraz zapewnienia obsługi Twojego konta i rozwiązywania problemów technicznych,
  • obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy),
  • kontaktowania się z Tobą, w tym w celach związanych ze świadczeniem usług wsparcia i pomocy technicznej, jak np. statusy realizacji zgłoszeń, informacji związanych z ewentualną wysyłką i/lub zwrotu towaru oraz inne kwestie natury technicznej mające na celu zadbanie o to, aby Twoja satysfakcja ze współpracy z nami była jak największa,
  • przepisy prawa wymagają również od nas przetwarzania Twoich danych dla celów podatkowych i rachunkowych, wystawiania dokumentów jak: faktury VAT, karty gwarancyjne, dokumenty magazynowe, formularze reklamacyjne itp.

Przetwarzamy również Twoje dane osobowe w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu operatora ITmarket, którym jest:

  • monitorowanie aktywności Twojej oraz innych użytkowników, obejmującej np. wyszukiwanie słów kluczowych, czy sposób korzystania z serwisu,
  • kontaktowanie się z Tobą, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi (dot. użytkowników posiadających konta w systemie), informowania Ciebie o nowościach w naszym sklepie za pomocą systemu powiadomień, które możesz dostosować do swoich potrzeb w ustawieniach swojego profilu,
  • zapewnienie obsługi usług płatniczych,
  • zapewnienie bezpieczeństwa usług, które świadczymy Ci drogą elektroniczną, w tym egzekwowanie przestrzegania regulaminu dot. użytkownia systemu wsparcia oraz przeciwdziałanie oszustwom i nadużyciom,
  • poprawy działania naszych usług, oszacowania głównych potrzeb osób odwiedzających ITmarket,
  • obsługa Twoich próśb i zapytań przekazywanych do systemu pomocy przez formularz kontaktowy lub adres e-mail, także w sytuacji, gdy nie są one związane wprost z wykonaniem umowy,
  • organizacja programów lojalnościowych, przydzielania indywidualnych kodów rabatowych, konkursów oraz innych akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział,
  • windykacja należności, prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych,
  • prowadzenie analiz statystycznych w celu poprawy jakości oferowanych przez nas usług,
  • przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych, w tym możliwości wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa.

Jeśli się na to zgodzisz, przetwarzamy również Twoje dane osobowe w celu zapisywania ich w tzw. plikach cookies, potrzebnych do prawidłowego działania naszego systemu (w przypadku braku akceptacji takiego zapisu, możesz wyłączyć tę funkcjonalność przy pomocy dedykowanego modułu dostepnego na naszej stronie lub w swojej przeglądace internetowej zgodnie z jej instrukcją). W przypadku trudności możesz skontaktować się z Nami – nie zalecamy jednak wyłączania wsparcia dla plików cookies, gdyż może powodować to nieprawidłową pracę strony internetowej uniemożliwiając realizację usług. Dane przetwarzane w plikach cookies mają charakter anonimowy (w rozumieniu danych osobowych) i zazwyczaj sprowadzają się do numeru IP Twojego urządzenia z zainstalowaną przeglądarką internetową.

Przekazanie Nam przez Ciebie Twoich danych osobowych ma charakter dobrowolny. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych, możesz wycofać w dowolnym momencie edytując informacje związane z Twoim profilem (kontem użytkownika) w naszym systemie i w taki sam sposób dokonać ich korekty. W przypadku dokonywania zgłoszeń bez rejestracji lub problemów z edycją danych i/lub cofnięciem zgody, możesz skontaktować się z nami na dane kontaktowe wskazane w niniejszym dokumencie, w punkcie nr 2.

 Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe dopóki:

  • nie wycofasz na to zgody,
  • dalsze przetwarzanie Twoich danych nie będzie konieczne ze względów prawnych,
  • nie zaistnieją warunki zawarte w poprzednich podpunktach, a dalsze przetwarzanie Twoich danych nie będzie w naszej opinii dłużej potrzebne.

5. Czy musisz podać nam swoje dane osobowe i jakie?

Wymagamy podania przez Ciebie następujących danych osobowych, aby móc zawrzeć i wykonać umowę zawartą pomiędzy Tobą a Nami, a tym samym świadczyć Ci poprawnie i bezpiecznie nasze usługi.

Aby posiadać podstawowe konto w naszym systemie potrzebujemy Twoje dane takie jak:

  • adres e-mail umożliwiający podstawowy kontakt z Tobą i możliwość poprawnej realizacji usługi,
  • hasło (zabezpieczające Twoje konto i zgromadzone na nim informacje przed dostępem osób trzecich),
  • imię i nazwisko dające możliwość zwracania się do Ciebie w sposób osobowy i ew. możliwość weryfikacji powiąznia Twojego konta z utworzonymi przez Ciebie zgłoszeniami.

Powyższe dane to elementarne informacje umożliwiające posiadanie konta, autoryzację w naszym systemie i podstawowy kontakt.

Aby utworzyć zgłoszenie bez konta użytkownika naszym systemie potrzebujemy Twoje dane takie jak:

  • adres e-mail umożliwiający podstawowy kontakt z Tobą i możliwość poprawnej realizacji usługi,
  • imię i nazwisko dające możliwość zwracania się do Ciebie w sposób osobowy i ew. możliwość weryfikacji powiąznia Twojej osoby z utworzonymi przez Ciebie zgłoszeniami.

Dodatkowo tworząc zgłoszenie określonego typu i dalej w procesie jego przetwarzania, możemy potrzebować następujące dane:

  • numer telefonu, który służy do szybkiej reakcji z naszej strony w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych problemów technicznych związanych realizacją usługi. Taka forma zapewnia szybszy i pewniejszy kontakt niż wiadomość e-mailowa, która może zostać zakwalifikowana przez systemy antyspamowe jako wiadomość niepożądana, i tym samym nie dotrzeć do Ciebie na czas lub w ogóle, a nam umożliwi wykonywanie usług o wyższej jakości,
  • adres korespondencyjny, umożliwiający ewentualną wysyłkę towaru będącego podstawą roszczenia, dosłanie dokumentów dot. realizacji reklamacji i zwrotów, dokumentacji technicznej itp.
  • nr NIP (w przypadku potrzeby wystawienia lub korekty faktury VAT),
  • nazwa firmy (opcjonalnie w przypadku firm),
  • adres do faktury VAT (w przypadku potrzeby wystawienia lub korekty faktury VAT).

Jeśli z jakiegoś powodu nie podasz tych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy, gdyż uniemożliwi nam to poprawną i bezpieczną realizację usługi.

Podanie tych danych jest dobrowolne, masz do nich cały czas wgląd i w każdej chwili możesz je poprawiać lub zwrócić się do nas z prośbą o ich usunięcie.

6. Jakie masz uprawnienia wobec Nas w zakresie przetwarzanych danych?

Z Naszej strony gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, czyli prawa dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawa do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowania, a także prawa do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Z uprawnień tych możesz skorzystać, gdy:

  • zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne, możesz je wtedy poprawić, uzupełnić lub zażądać odpowiednich korekt,
  • Twoje dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały przez Nas zebrane,
  • cofniesz swoją zgodę na przetwarzanie danych,
  • zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych,
  • Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oferowanych dziecku,
  • zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe,
  • Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziesz chciał(a), aby zostały usunięte,
  • Twoje dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne Tobie do obrony lub dochodzenia roszczeń.

Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez Nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

7. W jakich sytuacjach możesz się sprzeciwić wobec przetwarzania Twoich danych?

Masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy:

  • przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się znalazłeś(aś),
  • Twoje dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego i są profilowane dla tego celu.

8. Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług drogą elektroniczną, które zapewniają usługi płatnicze, kredytowe, ubezpieczeniowe oraz transportowe (np. firmy kurierskie) lub podmioty wspierające ITmarket, np. przedsiębiorcy zapewniający hosting naszego serwisu, w tym wsparcie utrzymania oprogramowania.

W skrajnych przypadkach możemy również przekazać Twoje dane osobowe organom publicznym walczącym z oszustwami i nadużyciami wynikającymi z przepisów prawa.

Ze względu na konieczność zapobiegania automatycznym czynnościom robotów internetowych, stosujemy mechanizm Google reCAPTCHA, natomiast do analizy ruchu w naszym systemie wykorzystujemy standardowy mechanizm Google Analytics. Powyższe może prowadzić do ujawnienia firmie Google LLC Twojego adresu IP.

9. Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe przechowujemy przez okres obowiązywania umowy zawartej pomiędzy Tobą a Nami, a także po jej zakończeniu w celach:

  • dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy zarówno z Twojej strony jak i Naszej,
  • wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych,
  • zapobiegania nadużyciom i oszustwom,
  • oraz statystycznych i archiwizacyjnych.

Twoje dane osobowe możemy przechowywać również dla celów marketingowych, w tym organizacji programów lojalnościowych, konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział. Twoje dane będziemy przechowywać do momentu potrzeby ich przetwarzania wynikającej z umożliwienia realizacji takich działań lub wniesienia przez Ciebie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania ze skutkiem natychmiastowym.

W celu udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych będziemy przechowywać Twoje dane przez okres, w którym zobowiązani jesteśmy do zachowania tych danych lub dokumentów je zawierających, dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.

10. Zasada wykorzystywania plików cookies w serwisie Pomocy ITmarket

Portal pomoc.itmarket.pl funkcjonuje w oparciu o najnowsze technologie internetowe, a więc wykorzystuje także tzw. pliki cookies czyli "ciasteczka".

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, "długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową. Niektóre rodzaje plików cookies mogą zwierać również adres IP Twojego urządzenia końcowego (komputer, tablet, smartfon itp.).

11. Do czego wykorzystywane są "ciasteczka" (cookies) w serwisie Pomocy ITmarket?

Ciasteczka pomagają w utrzymaniu sesji zalogowanego użytkownika. Dzięki temu nie musisz się za każdym razem logować gdy wchodzisz na inną podstronę portalu.

Wykorzystujemy je również w celach statystycznych. Dzięki statystykom i analizom dowiadujemy się o preferencjach użytkowników. Pozwala nam to na prawidłowy rozwój naszych usług, gdyż dzięki temu wiemy co jest na naszych stronach najbardziej popularne. Możemy używać je również w celach reklamowych, co pozwala dostosować reklamę do Twoich zainteresowań.

Dzięki ciasteczkom zapewniamy ulepszoną nawigację, ponieważ możemy identyfikować zdefiniowane przez Ciebie wcześniej ustawienia strony.
Dzięki cookies możemy również sprawdzić czy jesteś nowym, czy też powracającym użytkownikiem, a co z tym idzie możemy dostosować stronę tak, by nie pokazywać Ci tych samych informacji kilkukrotnie (np. baner z informacją o ciasteczkach), jak i też pokazać Ci specjalną informację tylko dla powracających użytkowników.

O tym czy chcesz wykorzystywać pliki cookies decydujesz sam(a) po wejściu na stronę za pomocą panelu u dołu strony. Możesz zgodzić się lub nie na stosowanie plików cookies. Jeśli zdecydujesz się wyłączyć ciasteczka związane z serwisem Pomoc ITmarket, nie możemy wtedy zagwarantować, że nasza strona będzie w 100% wyświetlana poprawnie. W sytuacji nie wyrażenia zgody na pliki cookies, korzystanie z Twojego osobistego konta użytkownika będzie w zasadzie niemożliwe, a przynajmniej mocno utrudnione.

Aby zdecydować o wyborze korzystania z plików cookies należy użyć przycisku „Zgadzam się” lub „Nie zgadzam się”. Po dokonaniu wyboru panel z informacją zostanie zamknięty.
W każdej chwili możesz zmienić swoją decyzję o korzystaniu z plików cookies przy pomocy modułu w dolnej części naszej strony internetowej i ponownie rozpatrzyć swoją decyzję.

12. Czy przekazujemy Twoje dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego?

Twój numer IP może być przekazywany poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w celu możliwości wykorzystania narzędzi analitycznych i zabezpieczających (patrz pkt. 8), w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

13. Czy przetwarzamy Twoje dane osobowe automatycznie oraz przez profilowanie w sposób wpływający na Twoje prawa?

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, jednakże nie będzie to wywoływać wobec Ciebie żadnych skutków prawnych lub w inny, podobny sposób istotnie wpływać na Twoją sytuację.

Profilowanie danych osobowych przez ITmarket polega na przetwarzaniu Twoich danych w sposób zautomatyzowany, poprzez wykorzystywanie ich w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań, np. kiedy interesujesz się zakupem komputera system może podpowiadać Ci inne produkty z wybranej kategorii lub wyposażenia dodatkowego itp.

14. Bezpieczeństwo danych osobowych

Dbamy o to, aby Twoje Dane Osobowe przetwarzane były w sposób bezpieczny. Dostęp do Twoich Danych Osobowych mają jedynie osoby i podmioty upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Dbamy o to, by wszystkie operacje na Twoich Danych Osobowych były dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników. Każdy z naszych podmiotów współpracujących daje nam gwarancję, że stosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa, kiedy przetwarza Twoje Dane Osobowe.

15. Zmiany w polityce prywatności

Ochrona Twoich Danych osobowych jest procesem dynamicznym i podlegającym nieustannym zmianom. Zmiany te mają na celu ochronę Twoich praw w sposób możliwie najskuteczniejszy, dlatego Polityka podlega bieżącej weryfikacji i aktualizacji. O wszelkich zmianach będziemy informować Użytkowników za pomocą Serwisu i/lub wiadomości e-mail.